Informatii agabaritice

INFORMATII GENERALE – TRANSPORT AGABARITIC

Cand sunt transporturile agabaritice? Raspuns: depinde adesea de trailerele pe care transportatorul specializat le poate pune la dispozitie.

Termenul „agabaritice” se refera la obiectele care depasesc dimensiunile standard, intr-un anumit domeniu. In transporturi, termenul se foloseste atunci cand marfa transportata nu poate fi transportata intr-un camion normal, de exemplu where is the best place to buy research papers intr-o semiremorca cu prelata. In mod gresit, se mai includ in categoria de „agabaritice” si marfurile grele, indivizibile, care nu pot fi transportate pe aceleasi camioane normale.

  • Despre depasirile de INALTIME:

Sunt necesare autorizatii speciale pentru depasirea inaltimii totale, cu tot cu platforma trailerului, cand se trece de limita de 4 metri.

In multe cazuri, se poate evita plata unor autorizatii speciale, daca transportatorul poate prezenta, la incarcare, essay-writing-service un trailer cu platforma foarte joasa, sau un trailer care are, constructiv, alveole in platforma, in care pot intra rotile unor utilaje. Cu asemenea echipamente, transportul nu mai este agabaritic. Sunt situatii cand echipamentele de transport agabaritic specializate permit, la maximum, trecerea pe sub obstacolele infrastructurii rutei respective (poduri, pasaje, conducte etc.) Astfel, se poate ajunge pana la a se elimina chiar platforma trailerului, cu ajutorul unor dispozitive speciale care sunt conectate la restul platformei, tractarea facandu-se prin insasi piesa transportata.

Mai este important de mentionat ca in intervalul autorizabil, incepand de la 4 metri catre limita maxima a rutei respective, conteaza si costurile generate de cerintele legale de insotire (escorta) a transporturilor agabaritice. De exemplu, in Romania este obligatorie o masina de insotire daca marfa transportata depaseste inaltimea de 4,5 metri, iar in Austria, daca se depaseste inaltimea de 4,2 metri. Asadar, si aici este important cu ce fel de trailer se prezinta transportatorul specializat.

  • Despre depasirile de LATIME:

In general, se poate face mai putin cand e vorba de latime. Cele mai multe depind de client, de exemplu daca e posibil sa se roteasca marfa. Exista totusi situatii cand marfa permite posibilitatea de transport pe diagonala, cu echipamente specializate sau proiectate  pentru cursa respectiva.

  • Despre depasirile de GREUTATE:

Acest capitol este unul din cele mai complexe. In primul rand, in Europa pot avea depasiri doar marfurile indivizibile. Apoi, sunt sisteme diferite de autorizare si taxare, functie de greutatea totala a transportului si de greutatea pe axe. La noi, in Romania, se taxeaza ambele aspecte, in sensul ca se plateste rezultatul cel defavorabil pentru transportator / client, pentru a se descuraja suprasolicitarea drumurilor si podurilor. In Europa de Vest, totusi, s-a renuntat la taxarea greutatii peste limita totala de 40 de tone, insa a ramas obligatorie obtinerea autorizatiei speciale, cu valori generoase, pe axe. Despre cat permite legislatia actuala in legatura cu dimensiunile si masele maxime ale vehiculelor care nu necesita autorizatii speciale, precum si despre limitele maxime autorizabile, puteti citi in Ordonanta nr. 43 / 1997, pusa la dispozitie pe site-ul nostru, in sectiunea Legislatie.

Transport Agabaritic